Εκείνους που ενδιαφέρονται για προβλέψεις μπορούμε να τους κατατάξουμε σε δύο βασικές κατηγορίες:
Στην πρώτη ανήκουν εκείνοι που κάθονται και τους λένε π.χ. τα χαρτιά ή τον καφέ από περιέργεια ή για διασκέδαση, χωρίς να πολυενδιαφέρονται για το αποτέλεσμα. Στην ουσία δεν έχουν ιδιαίτερες προσδοκίες και απαιτήσεις, μια σωστή πρόβλεψη μπορεί να προκαλέσει απορία και θαυμασμό, αλλά και αν η πρόβλεψη δεν επαληθευθεί, δεν χάθηκε ο κόσμος.
Ένα εστιατόριο, όπου ο λογαριασμός περιλαμβάνει και το κόστος μιας γρήγορης καφεμαντείας στον πίσω χώρο μετά το φαγητό, μια τηλεφωνική γραμμή με χρονοχρέωση, που το τηλέφωνο το σηκώνει όποιος είναι ελεύθερος κάθε φορά, ακόμα και μια κανονική επίσκεψη σε επαγγελματικό χώρο, όπου οι συνεργάτες της επιχείρησης έχουν λίγο και προκαθορισμένο χρόνο στη διάθεσή τους για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες, μπορεί να ικανοποιούν τις ανάγκες κάποιου που ανήκει στην πιο πάνω κατηγορία. Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε. Αν πήρες αυτό που περίμενες, γιατί όχι.
Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν οι πελάτες που αντιμετωπίζουν πραγματικό πρόβλημα, και έχουν ενδιαφέρον και πολλές φορές αγωνία όχι μόνο για το μέλλον αλλά και για τρέχοντα θέματα. Δεν έρχονται για ψυχαγωγία, αλλά αναζητούν λύσεις και συμπαράσταση. Η αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων δεν μπορεί με τίποτα να γίνει με μία συνεδρία των 20 λεπτών και μετά "ευχαριστούμε και χαρήκαμε πολύ για τη γνωριμία", όσο καλός και να είναι ο επαγγελματίας στις προβλέψεις. Αλλά μαζί με τις γνώσεις και το ταλέντο θέλει χρόνο, απόλυτη ειλικρίνεια, έμπρακτο προσωπικό ενδιαφέρον, ανάλωση ψυχικής ενέργειας, και εν συνεχεία νοιάξιμο διαρκείας, οποτεδήποτε το χρειασθεί ο πελάτης. Θέλει να αγαπάς και να παίρνεις προσωπικά αυτό που κάνεις.
Η μεγαλύτερη δε ανταμοιβή για αυτήν τη δουλειά είναι η ικανοποίηση που νοιώθεις όταν φέρνεις αποτελέσματα, η αναγνώριση της προσπάθειάς σου από τον πελάτη και η φιλική σχέση διαρκείας που δημιουργείται ως επακόλουθο. Επί πλέον οι καλύτεροι πρεσβευτές σου είναι οι ευχαριστημένοι πελάτες/φίλοι σου.
Κατά την άποψή μας η ως άνω διαφορά προσέγγισης, από φιλοσοφικής αλλά και από εμπορικής πλευράς, έχει δημιουργήσει μεγάλη απόσταση μεταξύ των μεν και των δε επιχειρήσεων, ασχέτως της εικόνας που προωθεί η κάθε μια για τον εαυτό της. Και βεβαίως διαφορετικό είναι και το τελικό προϊόν που έχει να επιλέξει ο πελάτης σύμφωνα με τις ανάγκες του, μια επιλογή όμως που συνήθως ξεκαθαρίζει κατόπιν εορτής.
Η ποιότητα λοιπόν πρέπει να αποτελεί το κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς θέλει όραμα, κόπο και συνέπεια για να δημιουργηθεί, και ως εκ τούτου δεν αντιγράφεται. Και σίγουρα η σωστή ποιότητα δεν είναι του 20λεπτου.
Το σωστό τρόπο λειτουργίας τον εξηγούμε διεξοδικά στη διπλανή σελίδα με τον τίτλο Η Σωστή Προσέγγιση, την οποία μπορείτε να δείτε ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ.